יום שבת, 9 בפברואר 2013

לשוב חזרה – מדע גלגול הנשמות


אף אחד לא רצוה למות. רובנו היינו רוצים לחיות לעד, במלוא העוצמה, ללא קמטים, שיער שיבה או שיגרון. אך לעיתים נדירות, אם בכלל, חושבים רובנו על-אודות המוות, או על מה שיקרה אחריו. אחדים טוענים שהמוות מהווה קץ לכל, אחדים מאמינים בגיהינום וגן-עדן. ויותר מרבע מאוכלוסיית העולם – יותר מ 2 מיליארד אנשים – מקבלים את גלגול הנשמות כעובדת-חיים בלתי מעורערת.

ספרים רבים נכתבו על נושא זה, אולם רובם הביאו אך מידע חלקי. אף אחד מהספרים הללו אינו מסביר את העובדות הבסיסיות אודות גלגול נשמות, כמו התהליך הפשוט בו נודדת הנשמה לנצח מגוף חומרי אחד לשני, מה שמותיר את הקורא עם הרבה שאלות ללא מענה.

לדוגמא: האם אנחנו מקבלים גוף חדש מיד, או אט-אט במרוצת תקופת זמן ארוכה? האם יצורים אחרים, כגון חיות, למשל, יכולים לקבל גוף אדם? האם אדם יכול להופיע כחיה? אם כך, איך ולמה? האם אנו מתגלגלים לעד, או שזה מסתיים אי פעם? האם הנשמה מתייסרת לנצח בגיהינום, או מתענגת לעד ברקיע העליון? האם יש בידינו שליטה על גלגולינו בעתיד? כיצד? האם ייתכן שניוולד מחדש בכוכבים או ביקומים אחרים? האם פעילות טובה או רעה מהווה גורם שיקבע את גופנו הבא? מה הקשר בין קרמה וגלגול נשמות?

הספר "לשוב חזרה" משיב על שאלות אלו במלואן, משום שהוא סומך את הסבריו על מדע היוגה העתיק כפי שמוצג בספרות הודית, ועל היוגים שחוו את הטבע האמיתי של גלגול-נשמות. ולבסוף, ספר זה מספק לקורא הוראות מעשיות כיצד ניתן לפרוץ ולהסיר את לוט המסתוריות וחוסר ההבנה הרווחים, בדרך-כלל, סביב תופעת גלגול-הנשמות – מציאות הממלאת תפקיד חיונו בעיצוב גורלו של האדם.


"אני בטוח שיש באמת דבר כזה כמו לחיות שוב, אני בטוח שהחי נובע מהמת ושנשמות המתים שורדות."
סוקרטס


"אין מוות. כיצד אפשרי מוות אם הכול הוא חלק מהאלוהות? הנשמה לעולם לא מתה והגוף לעולם לא חי באמת."
יצחק באשביס זינגר
חתן פרס-נובל
"סיפורים מאחורי התנור"


"כפי שאנו חיים את חיינו העכשוויים בין אלפי חלומות, כך גם חיינו אלה הם אך אחד מני אלפים רבים של פרקי-חיים כאלה, אליהם באנו מהחיים האחרים, האמיתיים יותר... ואז שבים לאחר המוות. חיינו אינם אלא אחד מן החלומות של החיים האמיתיים יותר, וכך זה נמשך ללא קץ, עד האחרונים ממש, האמיתיים ביותר – חייו של אלוהים.
טולסטוי קונט לאו
לרכישה או להורדה של הספר